Παρασκευή 14 Ιουνίου 2019

Σχόλια για τα σημερινά θέματα Χημείας

Αψυχολόγητα πολλά και δύσκολα τα θέματα σήμερα γι αυτό και ο χρόνος σε πολλούς δεν έφτασε.
Απευθύνονταν σε μαθητές που είχαν κατανοήσει σε βάθος όλες τις λεπτομέρειες της θεωρίας.
Διατηρήθηκε και φέτος η λογική της εξέτασης σε χημικές ουσίες οι οποίες παρουσιάζουν βιολογικό, φαρμακευτικό και βιομηχανικό ενδιαφέρον, καταδεικνύοντας έτσι τις διάφορες εφαρμογές της Χημείας στην καθημερινή μας ζωή.
Θεωρώ ότι όποιος πήρε το μήνυμα από τα περσινά θέματα θα έπρεπε να είχε προετοιμάσει (ως ένα βαθμό βέβαια) σε ανάλογα θέματα τους μαθητές του για φέτος...
Ούτε βέβαια από τη σχολική διδασκαλία (βλπ. σχολικό βιβλίο) ο μαθητής  ήταν προετοιμασμένος για τέτοια θέματα

Μερικές αστοχίες  τώρα διότι κανένας δεν είναι...Πάπας:

Β2β: Ατομική ακτίνα ιόντος!! Κακοδιατυπωμένο έως άστοχο. Προβλημάτισε και δίχασε στις απαντήσεις πολλούς συναδέλφους. Οι θεματοδότες ετοίμασαν πρώτα την απάντηση και μετά προσπάθησαν να κάνουν την ερώτηση.

Γ3: Τα προιόντα αντιδρούν με διάλυμα KMnO4  ...
Έπρεπε να λέει τα οργανικά  προιόντα γιατί και το NaCl αντιδρά!!!

Δ2: Λαμβάνεται δείγμα από τα προιόντα της καταλυτικής αντίδρασης  δηλ από την αντίδραση (1)  μιας και στη (2) δεν είχαν τον καταλύτη
Που είναι το Ν2 στα προιόντα της (1);   Πουθενά ...
Αυτό μπέρδεψε τους μαθητές που έμαθαν να ψειρίζουν τις  εκφωνήσεις
ΛΥΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΧΗΜΙΚΩΝ
ΛΥΣΕΙΣ ΟΕΦΕ


ΑΛΛΑ ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ:
α) Μπαλτζόπουλος Αντώνης-Χημικός
β)   Ενωση Ελλήνων Χημικών
γ)    ΟΕΦΕ

Είναι ο μαθητής που απάντησε στο Β1β pH=8

2 σχόλια:

  1. Πότε διδάσκονται οι μαθητές τι είναι ισότοπο; Α λυκείου το ξανασυναντοούν; Όχι
    Ποιος ο λόγος οι οργανικές ενώσεις να είναι μακαρόνια; Τι κερδίζουν; Αποτυπώνονται καλύτερα οι γνώσεις χημείας των μαθητών; ΟΧΙ!!
    Από πότε η ανάμειξη διαλυμάτων χαρακτηρίζεται ως προσθήκη διαλύματος;
    Από ποτε τα μαθηματικά εξετάζονται ως χημεία;
    Οι τέσσερεις σειρές πληροφορίες για το νιτρικό οξύ που χρειάστηκαν;
    Η σύνδεση της χημείας με την καθημερινότητα ή με τις άλλες επιστήμες πώς άραγε επιτυγχάνεται; Με αυτόν τον κατά πάντα απαράδεκτο τρόπο;
    Οι θεματοδότες πρέπει επειγόντως να μάθουν Ελληνικά
    ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΩΣ ΘΕΟΥΣ ΕΧΟΥΝ ΚΑΝΕΙ ΛΑΘΟΣ
    ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΩΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Στο β3 από την γραφική παράσταση παρατηρούμε ότι Η ταχύτητα της αντίδρασης μειώνεται και ότι ο όγκος του O2 που παράγεται είναι μεγαλύτερος. Αν λέγαμε ότι με ελάττωση της θερμοκρασιας (δηλάδι το 4) Η ταχύτητα προφανως μειώνεται. Επιπλέον όμως όταν έχουμε υψηλές θερμοκρασίες ορισμένα μορια h2o2 γίνονται αέρια και δεν αντιδρούν. Με ελάττωση λοιπόν της θερμοκρασίας το σφάλμα αυτο μειώνεται και έτσι λιγότερα μορια h2o2 γίνονται αέρια άρα παράγεται περισσότερος όγκος o2. Κάτι τετοιο κανονικά δεν πρέπει να θεωρηθεί σωστο Αφού ο τρόπος γράφεις του θέματος δεν απέρριπτε το ενδεχόμενο αυτο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή