Σχεδόν κάθε χρόνο οι πανελλαδικές εξετάσεις αφήνουν
το «αποτύπωμά» τους όχι μόνο για τη δυσκολία ή μη των θεμάτων, αλλά και
για τα στραβά και ανάποδα που τυχαίνουν. Θα μπορούσαμε να πούμε πως το
μάθημα της Φυσικής είναι αυτό που έχει παιδέψει περισσότερο
εκπαιδευτικούς, αλλά πρωτίστως του υποψηφίους.
Ας μη ξεχάσουμε και τις προεκλογικές περιόδους, όπου
εντελώς τυχαία, όπως επισημαίνουν έμπειροι εκπαιδευτικοί, τα θέματα των
πανελλαδικών εξετάσεων ήταν «περιέργως» αρκετά εύκολα.
Δυσκολότερο μάθημα των τελευταίων περίπου
30 ετών έχει αποδειχτεί η Φυσική του 1993 με την αποτυχία να φτάνει στην
Α΄ Δέσμη το 89,48%.
Από το 1985 έως και σήμερα έχουν καταγραφεί αρκετές δυσκολίες αλλά και αστοχίες:
- 28 χρόνια πίσω το μάθημα της Έκθεσης το 1985 άφησε
εποχή. Οι λέξεις «αρωγή» και «ευδοκίμηση» προκάλεσαν αμέτρητα
ερωτηματικά στους μαθητές με την πλειοψηφία αυτών να μη ξέρουν τι
σημαίνουν και να ζητούν μετάφραση.
- Το 1987 την τιμητική της είχε το
μάθημα της Φυσικής της 1ης και 2ης δέσμης, καθώς ένα από τα θέματα ήταν
παρόμοιο με άσκηση του σχολικού βιβλίου με τη λύση, όμως να μην είναι
σωστή.
- Τη 1998 τη μεγαλύτερη αποτυχία καταγράφουν τα Μαθηματικά της 4ης δέσμης.
- Το μάθημα της Κοινωνιολογίας έχει την «τιμητική» του το 1989. Η αποτυχία αποτελεί ρεκόρ και ξεπερνάει το 85% με το Σύλλογο Ελλήνων Κοινωνιολόγων να κάνει λόγο για λανθασμένη διατύπωση.
- Στα Μαθηματικά της 4ης δέσμης του 1991 το ποσοστό αποτυχίας ξεπερνά το 80% με την Επιτροπή να στέλνει λανθασμένες οδηγίες βαθμολόγησης συγκεκριμένου ερωτήματος.
- Το 1993 η αποτυχία στην 1η δέσμη
φτάνεις σχεδόν το 90%, ενώ λίγο πιο χαμηλά κινείται στην 2η δέσμη. Τα
θέματα να θεωρούνται εξαιρετικά δύσκολα, με ένα ερώτημα συγκεκριμένα να
δυσκολεύει εξαιρετικά τους υποψήφιους. Η Ένωση Ελλήνων Φυσικών είχε
ζητήσει ακύρωση του συγκεκριμένου μαθήματος.
- Το 1995 είναι η σειρά η Χημείας να ρίξει προς τα κάτω τις βάσεις…
- Η Φυσική και πάλι στο «προσκήνιο» το 1998 με τους Φυσικούς να κάνουν λόγο για θέματα ασαφή και 1 στους 2 υποψηφίους να γράφουν κάτω από τη βάση.
- Το 2001 επελέγη θέμα (κείμενο
Ισοκράτη) που η Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας είχε βάλει
στις εξετάσεις προσομοίωσης με αποτέλεσμα να συζητηθεί έντονα και να
προκληθεί ένας μεγάλος γύρος συζητήσεων.
- Επικριτική ήταν η Μαθηματική εταιρία για την επιλογή των θεμάτων το 2003, ενώ την ίδια χρονιά στη Φυσική ακυρώθηκε ερώτημα λόγω λάθους.
- Το 2005 λόγω της δυσκολίας των θεμάτων στη Φυσική κάποιοι καθηγητές δεν βαθμολογούν γραπτά. Παρουσιάζεται αρνητικό ρεκόρ αριστούχων.
- Σειρά το 2006 έχει η Βιολογία με την Ένωση Βιολόγων να κάνει λόγο για λανθασμένη διατύπωση του 4ου θέματος.
- Η μεγαλύτερη ίσως γκάφα έγινε το 2007 όπου είχαμε ανακοίνωση λανθασμένων βάσεων, κάτι που προκάλεσε πανικό στους υποψηφίους των Πανελλαδικών.
- Στην περσινή χρονιά τα «σκήπτρα»
είχε και πάλι η Φυσική με την Ένωση Ελλήνων Φυσικών να εντοπίζει λάθος
στο τέταρτο υποερώτημα του τρίτου θέματος και να καλεί τους βαθμολογητές
να αφήσουν κάτω τα μολύβια μέχρι να ξεκαθαριστεί το ζήτημα και να
αναλάβει το υπουργείο Παιδείας τις ευθύνες του.
Πηγή: www.oefe.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου