Σύμφωνα με τις προτάσεις του Υπουργείου Παιδείας και στα πλαίσια αλλαγών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες προωθούνται αλλαγές στο Λύκειο αλλά και στον τρόπο εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση από το σχ. έτος 2013-2014 (βλπ πρόταση νομου 19-12-2012 εδώ )
Αναλυτικό Πρόγραμμα Λυκείου
Η πρώτη πρόταση (Mάρτιος 2011 βλπ. εδώ) που είχε δημοσιεύσει το Υπουργείο αφορούσε μόνο στο αναλυτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου. Οι αλλαγές αυτές εντάσσονται στο συνολικό σχεδιασμό αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού συστήματος και αποσκοπούν στον εκσυγχρονισμό του Λυκείου.
Στη μεταγενέστερη πρόταση (Φεβρουάριος βλπ. εδώ) που πρόσφατα (1/2/2012) παρουσίασε η υπεύθυνη επιστημονική ομάδα, επαναδιατυπώνονται οι βασικές αρχές για το αναλυτικό πρόγραμμα του Νέου Λυκείου και το αναλυτικό πρόγραμμα της Α' Λυκείου - όπως ήδη ισχύει από το τρέχον σχολικό έτος.
Βέβαια, δεν καταγράφονται τα αναλυτικά τα μαθήματα για τη Β' & Γ' Λυκείου και απουσιάζει η αναφορά στις "Κατευθύνσεις", σε μια προσπάθεια να δοθεί μεγαλύτερη ευελιξία στην επιλογή μαθημάτων.
Οι μαθητές στη Β' & Γ' Λυκείου ενθαρρύνονται να επιλέξουν μαθήματα από κατάλογο προσφερόμενων μαθημάτων, με γνώμονα τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντά τους αλλά και τον προσανατολισμό των σπουδών που ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν.
Βασικά χαρακτηριστικά του προτεινόμενου αναλυτικού προγράμματος
- μείωση του συνολικού αριθμού των μαθημάτων ώστε να υπάρχει χρόνος για εμβάθυνση στα γνωστικά αντικείμενα κεντρικής σημασίας (Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Ιστορία)
- κατάργηση των μονόωρων μαθημάτων
- κατάργηση των Κατευθύνσεων στη Β΄ και Γ΄Λυκείου. Οι μαθητές - εκτός από λίγα υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας - επιλέγουν συγκεκριμένο αριθμό μαθημάτων από τον κατάλογο προσφερόμενων μαθημάτων του σχολείου.
- εισαγωγή της ομαδικής ερευνητικής εργασίας (project) σε όλες τις τάξεις του Λυκείου
- ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Aξιολόγηση των μαθητών
Βασική επιδίωξη μέσω του νέου αναλυτικού προγράμματος είναι η απόκτηση στέρεων γνώσεων σε λίγα βασικά μαθήματα, προκειμένου να αποφευχθεί ο κατακερματισμός του σχολικού χρόνου σε διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα που διδάσκονται σε μικρό βάθος.
Επιπλέον, προτείνεται η ύλη να προσδιορίζεται με βάση θεματικές ενότητες (όχι με συγκεκριμένες σελίδες σχολικού βιβλίου).
Η αξιολόγηση των μαθητών θα εστιάζει:
- στην κατανόηση των βασικών εννοιών του κάθε γνωστικού αντικειμένου
- στη δυνατότητα κριτικής αξιολόγησης και ανάπτυξης επιχειρηματολογίας για την τεκμηρίωση απόψεων
- στην ικανότητα σύνθεσης γνώσεων από ευρύτερα τμήματα της ύλης
- καθώς και στην επάρκεα στη χρήση της σχετικής επιστημονικής ορολογίας και των "εργαλείων" που χρησιμοποιούνται σε κάθε επιστημονικό κλάδο (πχ. γραφικές παραστάσεις και σχεδιαγράμματα στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες)
Εξετάσεις
Για τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν τις Εξετάσεις - θέματα, επιτηρήσεις, βαθμολόγηση κλ.π. - προτείνεται να δημιουργηθεί νέος φορέας (Ανεξάρτητος Εθνικός Οργανισμός Εξετάσεων).
Συγκεκριμένα, προτάθηκαν τα εξής:
- στο τέλος κάθε σχολικού έτους οι μαθητές να αξιολογούνται με εξετάσεις που θα διεξάγονται ενδοσχολικά, με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο.
- τα θέματα να αντλούνται από τράπεζα θεμάτων και μεγάλο μέρος τους να είναι στη μορφή ερωτήσεων κλειστού τύπου (ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής κλπ)
- τα γραπτά να διορθώνονται από καθηγητές άλλου σχολείου - σε επίπεδο δήμου ή περιφέρειας - ώστε να υπάρχει αντικειμενικότητα στη βαθμολόγηση
- o βαθμός στο κάθε μάθημα να προκύπτει από τους προφορικούς βαθμούς των τετραμήνων και το γραπτό βαθμό, με κατάλληλη προσαρμογή του προφορικού βαθμού ώστε να μην απέχει περισσότερο από τρεις (3) μονάδες από τον γραπτό βαθμό της τελικής εξέτασης (στην κλίμακα του 20)*.
- ο βαθμός του Απολυτηρίου του Λυκείου να είναι ο μέσος όρος των βαθμών της κάθε τάξης.
*δεν έχει καθοριστεί επακριβώς η βαρύτητα που θα έχουν οι - προσαρμοσμένοι - προφορικοί βαθμοί και ο γραπτός βαθμός.
Α΄ Λυκείου - Αναλυτικά Προγράμματα & Επεξηγήσεις
Η Α΄Λυκείου θα είναι μια τάξη γενικής παιδείας όπου θα δίνεται βαρύτητα στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Από την αναδιάρθωση των μαθημάτων προκύπτουν τρία νέα ενιαία μαθήματα:
(Οι ώρες διδασκαλίας για τα μαθήματα βασίζονται στην προηγούμενη πρόταση του Υπουργείου.)
* Η ερευνητική εργασία θα είναι ομαδική, θα γίνεται ανά τετράμηνο, θα αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός θα προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπόλοιπων μαθημάτων. Το θέμα της εργασίας θα αντλείται από τις θεματικές ενότητες:
Στην πρόταση του Υπουργείου δε διασαφηνίζονται οι ρυθμίσεις για την προαγωγή στη Β' Λυκείου.
Η αξιολόγηση στο τέλος του έτους σε πανελλαδικό επίπεδο με κοινά θέματα είναι μια ρύθμιση που πιθανότατα θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2013-2014.
Οι μαθητές που βρίσκονται φέτος στην Α' Λυκείου θα εξεταστούν στο τέλος της φετινής χρονιάς - και λογικά και στη Β' Λυκείου - ενδοσχολικά σε θέματα που εισηγούνται οι καθηγητές σε κάθε σχολείο.
Β΄ Λυκείου - Αναλυτικά Προγράμματα & Επεξηγήσεις
Στη Β΄Λυκείου το αναλυτικό πρόγραμμα προβλέπει λίγα υποχρεωτικά μαθήματα ("Κοινά Μαθήματα"), οπότε οι μαθητές επιλέγουν τα υπόλοιπα μαθήματα με βάση τα ενδιαφέροντά τους αλλά και τις ανάγκες της προετοιμασίας τους για τις περαιτέρω σπουδές τους.
Στην νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, δεν αναφέρονται αναλυτικά οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, και οι κανόνες που θα διέπουν τη διαδικασία επιλογής μαθητών στη Β' & Γ' Λυκείου.
Για να μην περιοριστούμε, λοιπόν, σε μια παρουσίαση των γενικών αρχών του αναλυτικού προγράμματος, καταγράφουμε τις επιλογές των μαθητών, βασιζόμενοι και στην προηγούμενη πρόταση για Νέο Λύκειο.
Στην πρόταση του Υπουργείου δε διασαφηνίζονται οι ρυθμίσεις για την προαγωγή στη Γ' Λυκείου.
Έτσι, ο κάθε μαθητής με τις επιλογές του χαράσσει μια πορεία με στόχο συγκεκριμένες ομάδες Τμημάτων των Πανεπιστημίων & των ΤΕΙ, όπου θέλει να συνεχίσει τις σπουδές του.
Οι επιλογές των μαθητών στη Β' Λυκείου, βέβαια, δεν είναι δεσμευτικές για τα μαθήματα που θα επιλέξουν στη Γ΄Λυκείου. Φυσικά, επειδή υπάρχει λογική συνέχεια σε κάθε μάθημα, αν κάποιος θέλει να κάνει μια διαφορετική επιλογή στη Γ΄Λυκείου θα πρέπει να καλύψει μόνος του τα κενά από την προηγούμενη τάξη.
Γ΄ Λυκείου - Αναλυτικά Προγράμματα & Επεξηγήσεις
Βασική επιδίωξη του νέου αναλυτικού προγράμματος είναι να υπάρχει η δυνατότητα και η ευελιξία για βαθμιαία εξειδίκευση των μαθημάτων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες των μαθητών για τις μετέπειτα σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αφού πλέον δε θα υπάρχουν Κατευθύνσεις, για την καλύτερη παρουσίαση των αναλυτικών προγραμμάτων της Γ΄ Λυκείου, ορίσαμε ως "Ροή" το συνδυασμό των μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει ένας μαθητής στη Β' & στη Γ' Λυκείου, προκειμένου να οδηγηθεί σε μια ομάδα σχολών με συγκεκριμένο προσανατολισμό σπουδών.
Παρακάτω παρουσιάζουμε, ενδεικτικά, τις Ροές που έχουν λογική συνέχεια στο περιεχόμενο των μαθημάτων. Επιπλέον, με βάση τα μαθήματα, συνδέουμε την κάθε "Ροή" με ένα γενικό "Προσανατολισμό Σπουδών". Τα ωρολόγια προγράμματα βασίζονται στην προηγούμενη πρόταση αναμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος για το Νέο Λύκειο.
Στη Γ' Λυκείου, εκτός από τα κοινά μαθήματα, επιλέγονται πέντε (5) βασικά μαθήματα και δύο (2) μαθήματα επιλογής.
Να σημειωθεί ότι για να παρακολουθήσει κάποιος ένα μάθημα "εμβάθυνσης", πρέπει απαραίτητα να έχει επιλέξει και το αντίστοιχο "βασικό μάθημα".
Ροές 1η & 2η:
Σχηματικά, η πορεία ενός μαθητή ο οποίος ενδιαφέρεται για σπουδές στις Θετικές και στις Τεχνολογικής Επιστήμες ή στον κλάδο των Επιστημών Υγείας θα είναι:
Ροή 1η
ή Ροή 2η
Ροές 3η & 4η: Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης
Σχηματικά, η πορεία ενός μαθητή ο οποίος ενδιαφέρεται για σπουδές στις Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης ή στον κλάδο των Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών θα είναι:
Ροή 3η
ή Ροή 4η
Ροές 5η & 6η: Κλασικές Σπουδές
Σχηματικά, η πορεία ενός μαθητή ο οποίος ενδιαφέρεται για σπουδές στις Νομικές & Ανθρωπιστικές Επιστήμες ή στον τομέα των Κλασικών Σπουδών θα είναι:
Ροή 5η
ή Ροή 6η
Πρέπει να σημειωθεί ότι εξετάσεις για την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου είναι διαφορετικές από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την πρόσβαση στα Τμήματα των Πανεπιστημίων & των ΤΕΙ.
Α΄ Λυκείου - Αναλυτικά Προγράμματα & Επεξηγήσεις
Η Α΄Λυκείου θα είναι μια τάξη γενικής παιδείας όπου θα δίνεται βαρύτητα στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Από την αναδιάρθωση των μαθημάτων προκύπτουν τρία νέα ενιαία μαθήματα:
- η "Ελληνική Γλώσσα", που περιλαμβάνει την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα και Γραμματεία, τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και τη Νεοελληνική Λογοτεχνία,
- το μάθημα "Φυσικές Επιστήμες", που περιλαμβάνει τους κλάδους της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας,
- τα "Μαθηματικά", που περιλαμβάνουν την Άλγεβρα και τη Γεωμετρία.
(Οι ώρες διδασκαλίας για τα μαθήματα βασίζονται στην προηγούμενη πρόταση του Υπουργείου.)
Μαθήματα | Ώρες |
Ελληνική Γλώσσα (ενιαίο μάθημα) | 9 |
Μαθηματικά (ενιαίο μάθημα) | 5 |
Φυσικές Επιστήμες (ενιαίο μάθημα) | 6 |
Ιστορία | 2 |
Ερευνητική Εργασία (project)* | 3 |
Ξένη Γλώσσα | 3 |
Φυσική Αγωγή | 2 |
Θρησκευτικά | 2 |
Επαγγελματικός Προσανατολισμός |
* Η ερευνητική εργασία θα είναι ομαδική, θα γίνεται ανά τετράμηνο, θα αξιολογείται αυτόνομα και ο βαθμός θα προσμετράται ισότιμα με τους βαθμούς των υπόλοιπων μαθημάτων. Το θέμα της εργασίας θα αντλείται από τις θεματικές ενότητες:
- Ανθρωπιστικές & Κοινωνικές Επιστήμες
- Τέχνη & Πολιτισμός
- Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες & Τεχνολογία
- Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη
Aξιολόγηση των μαθητών - Α' Λυκείου
Οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους θα αξιολογούνται με εξετάσεις που θα διεξάγονται ενδοσχολικά, με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο και ο βαθμός της Α' Λυκείου θα προσμετράται (ισότιμα με τους γενικούς βαθμούς των άλλων τάξεων) στο βαθμό του Απολυτηρίου Λυκείου.Στην πρόταση του Υπουργείου δε διασαφηνίζονται οι ρυθμίσεις για την προαγωγή στη Β' Λυκείου.
Η αξιολόγηση στο τέλος του έτους σε πανελλαδικό επίπεδο με κοινά θέματα είναι μια ρύθμιση που πιθανότατα θα ισχύσει από το σχολικό έτος 2013-2014.
Οι μαθητές που βρίσκονται φέτος στην Α' Λυκείου θα εξεταστούν στο τέλος της φετινής χρονιάς - και λογικά και στη Β' Λυκείου - ενδοσχολικά σε θέματα που εισηγούνται οι καθηγητές σε κάθε σχολείο.
Β΄ Λυκείου - Αναλυτικά Προγράμματα & Επεξηγήσεις
Στη Β΄Λυκείου το αναλυτικό πρόγραμμα προβλέπει λίγα υποχρεωτικά μαθήματα ("Κοινά Μαθήματα"), οπότε οι μαθητές επιλέγουν τα υπόλοιπα μαθήματα με βάση τα ενδιαφέροντά τους αλλά και τις ανάγκες της προετοιμασίας τους για τις περαιτέρω σπουδές τους.
Στην νέα πρόταση του Υπουργείου Παιδείας, δεν αναφέρονται αναλυτικά οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων, και οι κανόνες που θα διέπουν τη διαδικασία επιλογής μαθητών στη Β' & Γ' Λυκείου.
Για να μην περιοριστούμε, λοιπόν, σε μια παρουσίαση των γενικών αρχών του αναλυτικού προγράμματος, καταγράφουμε τις επιλογές των μαθητών, βασιζόμενοι και στην προηγούμενη πρόταση για Νέο Λύκειο.
Κοινά Μαθήματα
Κοινά (Υποχρεωτικά) Μαθήματα | Ώρες |
Νέα Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία | 5 |
Αρχές Οικονομίας & Διοίκησης | 2 |
Φυσική Αγωγή | 2 |
Θρησκεία & Κόσμος | 1 |
Ερευνητική Εργασία (project) | 2 |
Επαγγελματικός Προσανατολισμός |
Κατάλογος Βασικών Μαθημάτων
Από τον κατάλογο βασικών μαθημάτων επιλέγονται πέντε (5) μαθήματα με τους εξής περιορισμούς:- τα επιλεγόμενα μαθήματα να μην ανήκουν όλα στην ίδια ομάδα μαθημάτων
- ένας μαθητής δεν μπορεί να επιλέξει ταυτόχρονα το ίδιο μάθημα "αυξημένης βαρύτητας" και "γενικής παιδείας"
- κάθε μαθητής πρέπει να παρακολουθεί Μαθηματικά και Ιστορία είτε ως μάθημα "αυξημένης βαρύτητας" είτε ως μάθημα "γενικής παιδείας"
Μαθήματα ομάδας Θετικών & Τεχνολογικών Επιστημών | Ώρες |
Μαθηματικά (Αυξημένης Βαρύτητας) | 6 |
Φυσική | 4 |
Χημεία | 3 |
Επιστήμη Υπολογιστών | 2 |
Βιολογία | 2 |
Μαθηματικά (Γενικής Παιδείας) | 2 |
Αρχές Φυσικών & Περιβαλλοντικών Επιστημών (Γενικής Παιδείας) | 2 |
Μαθήματα ομάδας Κλασικών & Ανθρωπιστικών Επιστημών | Ώρες |
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία | 6 |
Ιστορία (Αυξημένης Βαρύτητας) | 4 |
Φιλοσοφία | 2 |
Ιστορία (Γενικής Παιδείας) | 2 |
Κατάλογος Μαθημάτων Επιλογής
Από τον κατάλογο αυτό επιλέγονται δύο (2) μαθήματα με τους εξής περιορισμούς:- κάθε μάθημα "εμβάθυνσης" προυποθέτει να έχει επιλεγεί και το αντίστοιχο "βασικό μάθημα"
- ένας μαθητής δεν μπορεί να επιλέξει ταυτόχρονα την Επιστήμη Υπολογιστών ως βασικό μάθημα και τις Εφαρμογές Υπολογιστών ως μάθημα επιλογής
Μαθήματα Εμβάθυνσης | Ώρες |
Εμβάθυνση στα Μαθηματικά | 2 |
Εμβάθυνση στη Φυσική | 2 |
Εμβάθυνση στη Χημεία | 2 |
Εμβάθυνση στην Επιστήμη Υπολογιστών | 2 |
Εμβάθυνση στη Βιολογία | 2 |
Εμβάθυνση στην Αρχαία Ελλ. Γλώσσα & Γραμματεία | 2 |
Εμβάθυνση στην Ιστορία | 2 |
Άλλα μαθήματα Επιλογής | Ώρες |
Νεότερη Ευρωπαϊκή Λογοτεχνία | 2 |
Λογική | 2 |
Εφαρμογές Υπολογιστών | 2 |
Ξένη Γλώσσα | 2 |
Τέχνη & Πολιτισμός | 2 |
Aξιολόγηση των μαθητών - Β' Λυκείου
Οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους θα αξιολογούνται με εξετάσεις που θα διεξάγονται ενδοσχολικά, με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο και ο βαθμός της Β' Λυκείου θα προσμετράται (ισότιμα με τους γενικούς βαθμούς των άλλων τάξεων) στο βαθμό του Απολυτηρίου Λυκείου.Στην πρόταση του Υπουργείου δε διασαφηνίζονται οι ρυθμίσεις για την προαγωγή στη Γ' Λυκείου.
Παρατηρήσεις
Σε σύγκριση με το τωρινό αναλυτικό πρόγραμμα, ο αριθμός των μαθημάτων στη Β' Λυκείου μειώνεται από δεκαεπτά σε δώδεκα και επιπλέον, όπως περιγράψαμε παραπάνω, οι μαθητές έχουν αυξημένες επιλογές.Έτσι, ο κάθε μαθητής με τις επιλογές του χαράσσει μια πορεία με στόχο συγκεκριμένες ομάδες Τμημάτων των Πανεπιστημίων & των ΤΕΙ, όπου θέλει να συνεχίσει τις σπουδές του.
Οι επιλογές των μαθητών στη Β' Λυκείου, βέβαια, δεν είναι δεσμευτικές για τα μαθήματα που θα επιλέξουν στη Γ΄Λυκείου. Φυσικά, επειδή υπάρχει λογική συνέχεια σε κάθε μάθημα, αν κάποιος θέλει να κάνει μια διαφορετική επιλογή στη Γ΄Λυκείου θα πρέπει να καλύψει μόνος του τα κενά από την προηγούμενη τάξη.
Γ΄ Λυκείου - Αναλυτικά Προγράμματα & Επεξηγήσεις
Βασική επιδίωξη του νέου αναλυτικού προγράμματος είναι να υπάρχει η δυνατότητα και η ευελιξία για βαθμιαία εξειδίκευση των μαθημάτων ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και τις φιλοδοξίες των μαθητών για τις μετέπειτα σπουδές τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αφού πλέον δε θα υπάρχουν Κατευθύνσεις, για την καλύτερη παρουσίαση των αναλυτικών προγραμμάτων της Γ΄ Λυκείου, ορίσαμε ως "Ροή" το συνδυασμό των μαθημάτων που μπορεί να επιλέξει ένας μαθητής στη Β' & στη Γ' Λυκείου, προκειμένου να οδηγηθεί σε μια ομάδα σχολών με συγκεκριμένο προσανατολισμό σπουδών.
Παρακάτω παρουσιάζουμε, ενδεικτικά, τις Ροές που έχουν λογική συνέχεια στο περιεχόμενο των μαθημάτων. Επιπλέον, με βάση τα μαθήματα, συνδέουμε την κάθε "Ροή" με ένα γενικό "Προσανατολισμό Σπουδών". Τα ωρολόγια προγράμματα βασίζονται στην προηγούμενη πρόταση αναμόρφωσης του αναλυτικού προγράμματος για το Νέο Λύκειο.
Στη Γ' Λυκείου, εκτός από τα κοινά μαθήματα, επιλέγονται πέντε (5) βασικά μαθήματα και δύο (2) μαθήματα επιλογής.
Να σημειωθεί ότι για να παρακολουθήσει κάποιος ένα μάθημα "εμβάθυνσης", πρέπει απαραίτητα να έχει επιλέξει και το αντίστοιχο "βασικό μάθημα".
Κοινά (Υποχρεωτικά) Μαθήματα
Κοινά Μαθήματα | Ώρες |
Νέα Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία | 5 |
Ερευνητική Εργασία (project) | 2 |
Φυσική Αγωγή | 2 |
Ροές 1η & 2η:
Θετικές, Τεχνολογικές Επιστήμες & Επιστήμες Υγείας
Ροή 1 Προσανατολισμός: Επιστήμες Υγείας & Θετικές Επιστήμες | Ώρες | Ροή 2 Προσανατολισμός: Θετικές & Τεχνολογικές Επιστήμες | Ώρες |
Μαθηματικά | 7 | Μαθηματικά | 7 |
Φυσική | 5 | Φυσική | 5 |
Χημεία | 4 | Χημεία | 4 |
Βιολογία | 4 | Επιστήμη Υπολογιστών | 4 |
Ιστορία | 2 | Ιστορία | 2 |
Μαθήματα Επιλογής (επιλέγονται δύο) | Μαθήματα Επιλογής (επιλέγονται δύο) | ||
Εμβάθυνση στα Μαθηματικά | 2 | Εμβάθυνση στα Μαθηματικά | 2 |
Εμβάθυνση στη Φυσική | 2 | Εμβάθυνση στη Φυσική | 2 |
Εμβάθυνση στη Χημεία | 2 | Εμβάθυνση στη Χημεία | 2 |
Εμβάθυνση στη Βιολογία | 2 | Εμβάθυνση στην Επιστήμη Υπολογιστών | 2 |
Θρησκεία & Κόσμος | 2 | Θρησκεία & Κόσμος | 2 |
Ξένη Γλώσσα | 2 | Ξένη Γλώσσα | 2 |
Γενικό Σύνολο | 35 | Γενικό Σύνολο | 35 |
Σχηματικά, η πορεία ενός μαθητή ο οποίος ενδιαφέρεται για σπουδές στις Θετικές και στις Τεχνολογικής Επιστήμες ή στον κλάδο των Επιστημών Υγείας θα είναι:
Ροή 1η
ή Ροή 2η
Ροές 3η & 4η: Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης
Κοινωνικές & Πολιτικές Επιστήμες
Ροή 3 Προσανατολισμός: Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης | Ώρες | Ροή 4 Προσανατολισμός: Κοινωνικές & Πολιτικές Επιστήμες | Ώρες |
Ιστορία | 5 | Ιστορία | 5 |
Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής | 6 | Μαθηματικά & Στοιχεία Στατιστικής | 6 |
Μικροοικονομική & Μακροοικονομική | 5 | Κοινωνιολογία | 5 |
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών | 3 | Εισαγωγή στο Δίκαιο & στους Πολιτικούς Θεσμούς | 3 |
Εφαρμογές Πληροφορικής | 3 | Εφαρμογές Πληροφορικής | 3 |
Μαθήματα Επιλογής (επιλέγονται δύο) | Μαθήματα Επιλογής (επιλέγονται δύο) | ||
Εμβάθυνση στα Μαθηματικά & τη Στατιστική | 2 | Εμβάθυνση στα Μαθηματικά & τη Στατιστική | 2 |
Εμβάθυνση στην Οικονομία | 2 | Εμβάθυνση στην Κοινωνιολογία | 2 |
Τεχνολογία & Ανάπτυξη | 2 | Τεχνολογία & Ανάπτυξη | 2 |
Θρησκεία & Κόσμος | 2 | Θρησκεία & Κόσμος | 2 |
Ξένη Γλώσσα | 2 | Ξένη Γλώσσα | 2 |
Γενικό Σύνολο | 35 | Γενικό Σύνολο | 35 |
Σχηματικά, η πορεία ενός μαθητή ο οποίος ενδιαφέρεται για σπουδές στις Επιστήμες Οικονομίας & Διοίκησης ή στον κλάδο των Κοινωνικών & Πολιτικών Επιστημών θα είναι:
Ροή 3η
ή Ροή 4η
Ροές 5η & 6η: Κλασικές Σπουδές
Νομικές & Ανθρωπιστικές Επιστήμες
Ροή 5 Προσανατολισμός: Κλασικές Σπουδές | Ώρες | Ροή 6 Προσανατολισμός: Νομικές & Ανθρωπιστικές Επιστήμες | Ώρες |
Ιστορία | 5 | Ιστορία | 5 |
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία | 7 | Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία | 7 |
Ιστορία της Τέχνης και του Πολιτισμού | 4 | Κοινωνιολογία | 5 |
Φιλοσοφία | 4 | Εισαγωγή στο Δίκαιο & στους Πολιτικούς Θεσμούς | 3 |
Λατινικά | 2 | Λατινικά | 2 |
Μαθήματα Επιλογής (επιλέγονται δύο) | Μαθήματα Επιλογής (επιλέγονται δύο) | ||
Εμβάθυνση στα Αρχαία Ελληνικά | 2 | Εμβάθυνση στα Αρχαία Ελληνικά | 2 |
Εμβάθυνση στην Ιστορία | 2 | Εμβάθυνση στην Ιστορία | 2 |
Εμβάθυνση στα Λατινικά | 2 | Εμβάθυνση στα Λατινικά | 2 |
Εμβάθυνση στην Κοινωνιολογία | 2 | ||
Ξένη Γλώσσα | 2 | Ξένη Γλώσσα | 2 |
Θρησκεία & Κόσμος | 2 | Θρησκεία & Κόσμος | 2 |
Γενικό Σύνολο | 35 | Γενικό Σύνολο | 35 |
Σχηματικά, η πορεία ενός μαθητή ο οποίος ενδιαφέρεται για σπουδές στις Νομικές & Ανθρωπιστικές Επιστήμες ή στον τομέα των Κλασικών Σπουδών θα είναι:
Ροή 5η
ή Ροή 6η
Aξιολόγηση των μαθητών - Γ' Λυκείου
Οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους θα αξιολογούνται με εξετάσεις που θα διεξάγονται ενδοσχολικά, με κοινά θέματα σε εθνικό επίπεδο και ο βαθμός της Γ' Λυκείου θα προσμετράται (ισότιμα με τους γενικούς βαθμούς των άλλων τάξεων) στο βαθμό του Απολυτηρίου Λυκείου.Πρέπει να σημειωθεί ότι εξετάσεις για την απόκτηση του Απολυτηρίου Λυκείου είναι διαφορετικές από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις για την πρόσβαση στα Τμήματα των Πανεπιστημίων & των ΤΕΙ.
ΠΗΓΗ: www.methodiko-frontistirio.gr |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου