Νέο σύστηµα Πανελλαδικών µε «διπλές» εξετάσεις την ίδια ηµέρα σε ενδοσχολικό και εθνικό επίπεδο παρουσιάζει στις αρχές Νοεμβρίου το υπουργείο Παιδείας. Το νέο εξεταστικό σύστηµα, το οποίο θα εφαρµοστεί από το 2014, εντάσσει στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τα ίδια τα πανεπιστήµια, διατηρώντας ωστόσο ρόλο και για την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία τελικά δεν θα καταργηθεί αλλά απλώς θα αναµορφωθεί.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύει το Βήμα, τα τµήµατα των πανεπιστηµίων και των ΤΕΙ, σε συνεργασία µε τον «αναβαθµισµένο» κοσµήτορα της σχολής στην οποία υπάγονται, θα καθορίζουν τα προαπαιτούµενα µαθήµατα, αλλά και τους συντελεστές βαρύτητας στη βαθµολόγηση των εισακτέων τους.
Με το νέο εξεταστικό σύστηµα όποιος θέλει να σπουδάσει, π.χ., Μαθηµατικά θα έχει να κάνει µε τη διοίκηση του Μαθηµατικού Τµήµατος και µόνο. Στο σηµείο αυτό φαίνεται ότι αλλάζει ο σχεδιασµός του υπουργείου Παιδείας, καθώς ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η εισαγωγή θα γίνεται σε σχολές, τελικά και µε δεδοµένες τις αλλαγές που έγιναν την τελευταία στιγµή στην ψήφιση του νέου νόµου-πλαισίου για τα ΑΕΙ αποφασίστηκε ότι η εισαγωγή θα γίνεται σε τµήµατα.
Αναλυτικά, οι αλλαγές περιλαµβάνουν τα εξής:
Οι απολυτήριες και οι πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνονται σε κοντινούς χρόνους, το πιθανότερο την ίδια ηµέρα. Σύµφωνα µε τον σχεδιασµό του υπουργείου Παιδείας, οι εξετάσεις θα καθορίζονται ανά µάθηµα. Ετσι, για παράδειγµα, ένας µαθητής θα εξετάζεται το πρωί στα Μαθηµατικά σε ενδοσχολικό επίπεδο, θα κάνει ένα διάλειµµα λίγων ωρών και στη συνέχεια θα εξετάζεται ξανά στο ίδιο µάθηµα (αν φυσικά ανήκει στο επιστηµονικό αντικείµενο που τον ενδιαφέρει) σε εθνικό επίπεδο για την εισαγωγή του στο πανεπιστήµιο.
Τα θέµατα τόσο στις απολυτήριες όσο και στις πανελλαδικές εξετάσεις θα επιλέγονται κεντρικά από την Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο εκείνα των απολυτήριων εξετάσεων θα διορθώνονται στο σχολείο, ενώ εκείνα των πανελλαδικών εξετάσεων θα διορθώνονται κεντρικά στο υπουργείο Παιδείας από τις επιτροπές των εξετάσεών του.
Τα εξεταζόµενα µαθήµατα θα είναι από τρία ως πέντε ανά κατεύθυνση. Όπως είναι γνωστό, µε το σύστηµα του Νέου Λυκείου που έχει ήδη ανακοινωθεί τα επιστηµονικά πεδία αντικαθίστανται από δύο κατευθύνσεις στη Β’ Λυκείου (Α:Θετική, Β:Θεωρητική) και τρεις κατευθύνσεις στη Γ’ Λυκείου (µε µία επιπλέον κατεύθυνση σε αντικείµενα ∆ικαίου και Οικονοµικά). Κοινό πανελλαδικά εξεταζόµενο µάθηµα σε όλες τις κατευθύνσεις θα είναι η Εκθεση.
Οι υποψήφιοι της Α:Θετικής Κατεύθυνσης θα εξετάζονται ακόµη σε Φυσικές Επιστήµες (Φυσική-Χημεία), Μαθηµατικά, Βιολογία. Εκείνοι της Β:Θεωρητικής Κατεύθυνσης σε Αρχαία, Ιστορία, Νέα Ελληνική Γλώσσα. Και εκείνοι της Τρίτης Κατεύθυνσης (ΑΒ) σε Μαθηµατικά, Αρχές Οργάνωσης και ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων. Ωστόσο, ο ακριβής αριθµός των εξεταζόµενων µαθηµάτων και το ποια από αυτά θα επιλεγούν τελικά θα αποφασιστούν από το υπουργείο Παιδείας τις επόµενες ηµέρες.
Για την εισαγωγή στα πανεπιστήµια και στα ΤΕΙ θα συνυπολογίζονται οι βαθµοί της Β’ και της Γ’ Λυκείου, όπως γινόταν στο παρελθόν.
Τα τµήµατα πανεπιστηµίων και ΤΕΙ θα βάζουν συγκεκριµένο «πλαφόν» για τα µαθήµατα βαρύτητας στο επιστηµονικό τους αντικείµενο (για παράδειγµα, το Μαθηµατικό Τµήµα θα «ζητάει» βαθµολογία τουλάχιστον 15.000 µορίων για την εισαγωγή υποψηφίων στα προγράµµατά του). Έτσι ο κάθε υποψήφιος θα ξέρει από νωρίς ποιον βαθµό πρέπει να πετύχει για την εισαγωγή του στο τµήµα που τον ενδιαφέρει.
Η ύλη στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν θα είναι αυστηρά προσδιορισµένη (δηλαδή από συγκεκριµένο κεφάλαιο σε συγκεκριµένο κεφάλαιο ανά βιβλίο), αλλά θα είναι ευρεία. Για παράδειγµα, στην Ιστορία θα προσδιορίζεται µόνο ότι εξεταστέα ύλη αποτελούν οι Βαλκανικοί Πόλεµοι ή στα Αρχαία ότι εξεταστέα ύλη θα αποτελέσουν τα κείµενα του Πλάτωνα.
Στις απολυτήριες εξετάσεις θα λαµβάνεται υπόψη και ένα γενικό τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων, το οποίο θα δίνουν όλοι για να εκτιµηθούν το επίπεδό τους και τα αποτελέσµατα της εκπαιδευτικής δουλειάς που έγινε στη διάρκεια της χρονιάς στο σχολείο τους.
ΣΧΟΛΙΟ: Για να δείτε το νέο πρόγραμμα σπουδών στη Β΄, Γ΄ λυκείου πατήστε δεξιά στο blog :
Άκουσα Πολιτικό Μηχανικό, από Τεχνολογική κατεύθυνση, το pH (πε-χα) να το προφέρει πι-ήττα!! Μηχανικέ μου ποιο είναι το Κακο3 ξέρεις; (Απ: το ανθρακικό ασβέστιο: CaCO3)
Φοιτητές από Τεχνολογική κατεύθυνση πάλι, που έχουν χημεία σε κάποιο εξάμηνο(-α) στη σχολή τους, περιφέρονται στα φροντιστήρια και αισθάνονται ότι έχουν να μάθουν μία ξένη γλώσσα: τη Χυμεία ή Χιμεία ή Χειμία ή Χειμεία ή τέλος πάντων πως θα τους φωτίσει ο θεός να γράψουν τη λέξη.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να είναι υποδεέστερη από μαθήματα τύπου:
Εισαγωγή στο..., Αρχές .... Πάρτε μία ιδέα από ... κ.λ.π.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να είναι θύμα 40 σελ. ενός θεωρητικού και απροσδιόριστου αντικειμένου μάθημα της Τεχνολογικής.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να είναι θύμα της απροθυμίας και αδιαφορίας των καθηγητών στα σχολεία να λειτουργήσει ο κλάδος της Τεχνολογικής που είχε Χημεία-Βιοχημεία.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να χειραγωγείται από φράσεις "άσχετων" και ανενημέρωτων: " αν δε θες Ιατρική να πας Τεχνολογική".
Αν δεν αλλάξει κάτι, θα καταντήσει μία ολόκληρη επιστήμη θύμα των επερχόμενων συγχωνεύσεων στα σχολεία: ένας μαθητής για να πάει Θετική πρέπει να ταξιδεύσει στην έδρα του νομού του αν στο σχολείο της περιοχής του δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών. Άρα γιατί να μετακινείται; Ας πάει επομένως Τεχνολογική ...
Ας ελπίσουμε ότι οι πολιτικές εξελίξεις που αναμένονται (;) δε θα ματαιώσουν τα σχέδια για το νέο Λύκειο. Η Χημεία στην εκπαίδευση δεν αντέχει άλλα πέτρινα χρόνια.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύει το Βήμα, τα τµήµατα των πανεπιστηµίων και των ΤΕΙ, σε συνεργασία µε τον «αναβαθµισµένο» κοσµήτορα της σχολής στην οποία υπάγονται, θα καθορίζουν τα προαπαιτούµενα µαθήµατα, αλλά και τους συντελεστές βαρύτητας στη βαθµολόγηση των εισακτέων τους.
Με το νέο εξεταστικό σύστηµα όποιος θέλει να σπουδάσει, π.χ., Μαθηµατικά θα έχει να κάνει µε τη διοίκηση του Μαθηµατικού Τµήµατος και µόνο. Στο σηµείο αυτό φαίνεται ότι αλλάζει ο σχεδιασµός του υπουργείου Παιδείας, καθώς ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η εισαγωγή θα γίνεται σε σχολές, τελικά και µε δεδοµένες τις αλλαγές που έγιναν την τελευταία στιγµή στην ψήφιση του νέου νόµου-πλαισίου για τα ΑΕΙ αποφασίστηκε ότι η εισαγωγή θα γίνεται σε τµήµατα.
Αναλυτικά, οι αλλαγές περιλαµβάνουν τα εξής:
Οι απολυτήριες και οι πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνονται σε κοντινούς χρόνους, το πιθανότερο την ίδια ηµέρα. Σύµφωνα µε τον σχεδιασµό του υπουργείου Παιδείας, οι εξετάσεις θα καθορίζονται ανά µάθηµα. Ετσι, για παράδειγµα, ένας µαθητής θα εξετάζεται το πρωί στα Μαθηµατικά σε ενδοσχολικό επίπεδο, θα κάνει ένα διάλειµµα λίγων ωρών και στη συνέχεια θα εξετάζεται ξανά στο ίδιο µάθηµα (αν φυσικά ανήκει στο επιστηµονικό αντικείµενο που τον ενδιαφέρει) σε εθνικό επίπεδο για την εισαγωγή του στο πανεπιστήµιο.
Τα θέµατα τόσο στις απολυτήριες όσο και στις πανελλαδικές εξετάσεις θα επιλέγονται κεντρικά από την Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο εκείνα των απολυτήριων εξετάσεων θα διορθώνονται στο σχολείο, ενώ εκείνα των πανελλαδικών εξετάσεων θα διορθώνονται κεντρικά στο υπουργείο Παιδείας από τις επιτροπές των εξετάσεών του.
Τα εξεταζόµενα µαθήµατα θα είναι από τρία ως πέντε ανά κατεύθυνση. Όπως είναι γνωστό, µε το σύστηµα του Νέου Λυκείου που έχει ήδη ανακοινωθεί τα επιστηµονικά πεδία αντικαθίστανται από δύο κατευθύνσεις στη Β’ Λυκείου (Α:Θετική, Β:Θεωρητική) και τρεις κατευθύνσεις στη Γ’ Λυκείου (µε µία επιπλέον κατεύθυνση σε αντικείµενα ∆ικαίου και Οικονοµικά). Κοινό πανελλαδικά εξεταζόµενο µάθηµα σε όλες τις κατευθύνσεις θα είναι η Εκθεση.
Οι υποψήφιοι της Α:Θετικής Κατεύθυνσης θα εξετάζονται ακόµη σε Φυσικές Επιστήµες (Φυσική-Χημεία), Μαθηµατικά, Βιολογία. Εκείνοι της Β:Θεωρητικής Κατεύθυνσης σε Αρχαία, Ιστορία, Νέα Ελληνική Γλώσσα. Και εκείνοι της Τρίτης Κατεύθυνσης (ΑΒ) σε Μαθηµατικά, Αρχές Οργάνωσης και ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων. Ωστόσο, ο ακριβής αριθµός των εξεταζόµενων µαθηµάτων και το ποια από αυτά θα επιλεγούν τελικά θα αποφασιστούν από το υπουργείο Παιδείας τις επόµενες ηµέρες.
Για την εισαγωγή στα πανεπιστήµια και στα ΤΕΙ θα συνυπολογίζονται οι βαθµοί της Β’ και της Γ’ Λυκείου, όπως γινόταν στο παρελθόν.
Τα τµήµατα πανεπιστηµίων και ΤΕΙ θα βάζουν συγκεκριµένο «πλαφόν» για τα µαθήµατα βαρύτητας στο επιστηµονικό τους αντικείµενο (για παράδειγµα, το Μαθηµατικό Τµήµα θα «ζητάει» βαθµολογία τουλάχιστον 15.000 µορίων για την εισαγωγή υποψηφίων στα προγράµµατά του). Έτσι ο κάθε υποψήφιος θα ξέρει από νωρίς ποιον βαθµό πρέπει να πετύχει για την εισαγωγή του στο τµήµα που τον ενδιαφέρει.
Η ύλη στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν θα είναι αυστηρά προσδιορισµένη (δηλαδή από συγκεκριµένο κεφάλαιο σε συγκεκριµένο κεφάλαιο ανά βιβλίο), αλλά θα είναι ευρεία. Για παράδειγµα, στην Ιστορία θα προσδιορίζεται µόνο ότι εξεταστέα ύλη αποτελούν οι Βαλκανικοί Πόλεµοι ή στα Αρχαία ότι εξεταστέα ύλη θα αποτελέσουν τα κείµενα του Πλάτωνα.
Στις απολυτήριες εξετάσεις θα λαµβάνεται υπόψη και ένα γενικό τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων, το οποίο θα δίνουν όλοι για να εκτιµηθούν το επίπεδό τους και τα αποτελέσµατα της εκπαιδευτικής δουλειάς που έγινε στη διάρκεια της χρονιάς στο σχολείο τους.
ΣΧΟΛΙΟ: Για να δείτε το νέο πρόγραμμα σπουδών στη Β΄, Γ΄ λυκείου πατήστε δεξιά στο blog :
"Το νέο Λύκειο" ή εδώ.
Το σύστημα των 3 κατευθύνσεων που ισχύει σήμερα οδηγούσε τους μαθητές της Τεχνολογικής κατεύθυνσης σε σχολές που έχουν Χημεία χωρίς καν να ξέρουν αν το σύμβολο του άνθρακα είναι C, Ca, Cu, Co κ.λ.π.Άκουσα Πολιτικό Μηχανικό, από Τεχνολογική κατεύθυνση, το pH (πε-χα) να το προφέρει πι-ήττα!! Μηχανικέ μου ποιο είναι το Κακο3 ξέρεις; (Απ: το ανθρακικό ασβέστιο: CaCO3)
Φοιτητές από Τεχνολογική κατεύθυνση πάλι, που έχουν χημεία σε κάποιο εξάμηνο(-α) στη σχολή τους, περιφέρονται στα φροντιστήρια και αισθάνονται ότι έχουν να μάθουν μία ξένη γλώσσα: τη Χυμεία ή Χιμεία ή Χειμία ή Χειμεία ή τέλος πάντων πως θα τους φωτίσει ο θεός να γράψουν τη λέξη.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να είναι υποδεέστερη από μαθήματα τύπου:
Εισαγωγή στο..., Αρχές .... Πάρτε μία ιδέα από ... κ.λ.π.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να είναι θύμα 40 σελ. ενός θεωρητικού και απροσδιόριστου αντικειμένου μάθημα της Τεχνολογικής.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να είναι θύμα της απροθυμίας και αδιαφορίας των καθηγητών στα σχολεία να λειτουργήσει ο κλάδος της Τεχνολογικής που είχε Χημεία-Βιοχημεία.
Κατάντησε μία ολόκληρη επιστήμη να χειραγωγείται από φράσεις "άσχετων" και ανενημέρωτων: " αν δε θες Ιατρική να πας Τεχνολογική".
Αν δεν αλλάξει κάτι, θα καταντήσει μία ολόκληρη επιστήμη θύμα των επερχόμενων συγχωνεύσεων στα σχολεία: ένας μαθητής για να πάει Θετική πρέπει να ταξιδεύσει στην έδρα του νομού του αν στο σχολείο της περιοχής του δεν υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών. Άρα γιατί να μετακινείται; Ας πάει επομένως Τεχνολογική ...
Ας ελπίσουμε ότι οι πολιτικές εξελίξεις που αναμένονται (;) δε θα ματαιώσουν τα σχέδια για το νέο Λύκειο. Η Χημεία στην εκπαίδευση δεν αντέχει άλλα πέτρινα χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου