Ασάφειες στη διατύπωση των θεμάτων στις Πανελλαδικές πάντα υπήρχαν και σίγουρα θα υπάρξουν και στο μέλλον.
- Στα μάθημα της Χημείας το χρυσό μετάλλιο πάντως παίρνει το 4ο ΘΕΜΑ από τις παρακάτω εξετάσεις:
Λύστε την άσκηση και προσπαθήστε να βρείτε το λάθος.
Αν δεν το βρίσκετε μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
- Το αργυρό μετάλλιο θα το έδινα στο παρακάτω πολλαπλής επιλογής:
Σωστή απάντηση είναι το (α) αλλά και το (δ) και αν το διάλυμα CH3COOH έχει pH μεγαλύτερο από το pH του HCOOH τότε σωστή απάντηση είναι και το (γ)!!!!!
- Το χάλκινο μετάλλιο μάλλον παίρνει το παρακάτω:
Δεν αναφέρει όμως αν η θερμοκρασία είναι ίδια οπότε το σωστό είναι το (δ) !!!
Βέβαια να μη ξεχνάμε και πολλές ασάφειες κατά καιρούς σε Σ-Λ (π.χ. η μη αναφορά στους 25 οC κ.λ.π)
Ποτέ στα 30 χρόνια η εκάστοτε Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων δεν παραδέχτηκε την ορθότητα παρατηρήσεων από τους επιστημονικούς φορείς, ενώ το εκάστοτε υπουργείο Παιδείας πάντα της αναγνώριζε το αλάθητο...
Δυστυχώς είναι και άλλα (και μάλιστα τα τελευταία χρόνια).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλή δύναμη Κώστα και καλή επιτυχία στους μαθητές σου
Πράγματι Γιώργο
ΑπάντησηΔιαγραφήΘυμήσου τα κακοδιατυπωένα Σ-Λ με το Cl, τον ιοντισμό της CH3OH νερό κ.λ.π
Ωραάι ιδέα είχες Κώστα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚι εμενα μου έχει μείνει το χλώριο αλλά και το θέμα από το 2001 (Β Λυκείου): Θεμα 3 γ. Νόμος ταχύτητας ο οποίος "συμπιπτει" με τους συντελεστές και ρωτάει αν είναι απλή ή με στάδια. Η αντίδραση θα μπορούσε να έχει στάδια και απλώς το 1ο στάδιο να "βγαζει¨τόν νόμο. Προσωπικά θα του έδινα το ΑΡΓΥΡΟ μετάλλιο!
υγ. Με μεγάλη χαρά διάβασα (μετά από πολύ καιρό) σχόλιο του καλού μας συναδέλφου του Γιώργου!
(Δημήτρης Παπαγεωργίου)
Δημήτρη έχεις δίκιο Την "πατάτα" συτή την είχα ξεχάσει!
ΔιαγραφήΚώστα αυτό που του έδωσες το χρυσό μετάλλιο δεν το ήξερα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυγχαρητήρια!!!!
Καλό πολύ καλό Κώστα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάποτε είχαν ζητήσει αν ο μούστος ή το κρασί έχει πιο μεγάλη μάζα νομίζω στις Β Λυκείου 1999.
Ενας μαθητής μου λέει:
-Δάσκαλε εγώ απάντησε ο μούστος έχει μεγαλύτερη μάζα
-Μπράβο του λέω αλλά τι έγραψες για αιτιολόγηση;
-E απλό ήταν αυτό.Ο μούστος έχει και τα κοτσάνια....
χαχαχα καλό! Συχχαρητήρια και για την άσκησή σου Χρήστο με το Π...χάμετρο Χαχαχα!!!
ΔιαγραφήΟ μαθητής όμως με τα κοτσάνια έχει δικιά του ιστορία....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣτην κατεύθυνση και ενώ τους εξηγώ την αρχή Λεσατερ στο μάθημα κάνει 18 στις 18 λάθος απαντήσεις...Δεξιά η ισορροπία αριστερά λέει αυτός...Στο τέλος αφού έχω κουρασθεί να εξηγώ του λέω...Οτι σκέφτηκες βάλε το αντίθετο μπας και το πετύχεις..Μου λέει αυτό κάνω Δάσκαλε αλλά βγαίνει πάντα το αντίθετο...Τελικά ο μαθητής πάει Σεπτέμβριο με 14 μαθήματα...Το Σεπτέμβριο με παίρνει τηλέφωνο δεύτερος μαθητής του ίδιου τμήματος που έδινε επαναληπτικές για να περάσει την Β Λυκείου.Δάσκαλε πέρασα Χημεία.Και που το ξέρεις του λέω;Μα έχω σωστή την Λεσατεριερ...Kαι πως είσαι σίγουρος του λέω;Μα έχω ακριβώς αντίθετα από τον μαθητή σου με τα κοτσάνια...Ετσι ακριβώς έγινε τελικά ο ένας πέρασε την B Λυκείου και άλλος έμεινε στην ίδια τάξη...
Και οι δύο τώρα είναι μια χαρά....